اشتباهات مهلك در نگهداري استخر كه بسيار رايج هستند
نوشته شده توسط : نت ویر

نگهداري استخر به روشي صحيح، نقش بسيار مهمي بر روي حفظ كيفيت آب دارد. و باعث مي‎شود كه استخر در تمام طول فعاليت خود تميز و پاكيزه باشد يا مشكل خاص و قابل توجهي را تجربه نكند. اما برخي از استخرها با وجود صرف هزينه‌هاي نسبتا بالا در خريد تجهيزات استخرخود، در نگهداري استخر دچار مشكلاتي مي‌شوند كه ناخواسته كيفيت آب و رضايت مشتريانشان كاهش پيدا مي‌كند

 

۱. افزودن مستقيم شوك‌دهنده‌ها به آب استخر

شوك‌دهنده‌ها موادي تميز و ضدعفوني كننده بوده كه شامل تركيبات كلر در خلوص بالا هستند. و از آنجايي كه خلوص بالاي كلر مي‌تواند تاثيرات منفي مانند رنگ‌بري داشته باشد، نبايد به صورت مستقيم به آب استخر اضافه شوند.

۲.نحوه صحيح اضافه كردن “شوك كلر” به آب استخر

بهترين كار اين است كه مواد نام‌برده را قبل از اينكه بخواهيم به آب استخر اضافه كنيم، درون يك سطل آب به شكل دستي حل كنيم. با اين كار از غلظت كلر كاسته مي‌شود و نگراني از بابت تغيير رنگ نخواهيد داشت.

استخرهاي جلبك دار را چگونه بايد تميز كنيم؟

بهترين راه در نگهداري استخر هاي جلبك دار تميز كردن و زدون دستي جلبك ها است. براي اين منظور ابتدا شير فيلتر استخر را در وضعيت (Waste) قرار داده سپس كار تميزكاري را آغاز كنيد.

۳. بكاربردن جاروهاي رباتيك جهت تميز كردن استخرهايي كه جلبك دارند        

امكان تشكيل و رشد جلبك در بسياري از استخرها وجود دارد. به دليل دشواري در تميز كردن جلبك يا آلودگي هاي ديگر، برخي از صاحبان استخرها براي نگهداري استخر به شكلي موثرتر اقدام به خريداري جاروهاي روباتيك مي‌كنند

۴. ناديده گرفتن سطح ph  آب استخر

از مهم‌ترين بخش‌هاي نگهداري استخر ارزيابي ميزان ph آب و متعادل سازي آن است. همانطور كه مي‌دانيد ميزان pH هرچيزي، نشانگر ميزان و سطح  اسيدي يا بازي بودن آن چيز است.  pH محدوده اي بين عدد ۰ تا ۱۴ دارد. اگر ph استخر عدد ۷ باشد يعني آب استخر خنثي است.

۵. شستشوي بيش از حد فيلتر (بك واش فيلتر استخر)

موادي كه در داخل فيلترها (شني يا دياتومه) كار فيلتراسيون آب را انجام ميدهند طي فرآيند بك‌واش Backwash شستشو داده ميشوند. در بك واش آب به صورت معكوس برگشته و وارد فيلتر ميشود. طي اين فرآيند بستر فيلتر تميز شده و موادي كه در داخل فيلتر گير افتاده اند خارج شده و فيلتر مي‌شوند

۶. وارد كردن شوك كلر به استخر در طول روز

زماني كه كلر به استخر افزوده مي‌شود به طور طبيعي به مواد آلاينده اي مانند آمونياك تركيب شده و به (كلرامين) تبديل مي‌شود. اين تركيب بوي ناخوشايندي دارد و تا حدودي باعث سوزش چشم و خارش پوست شناگران مي‌شود. كلر موجود در كلرامين بي اثر است و ديگر كار ضدعفوني انجام نمي‌دهد. بنابراين لازم است براي تقويت كلر در برخي روزها به استخر “شوك كلر” وارد كرد.

 





:: موضوعات مرتبط: طراحی و ساخت بنا , طراحی و ساخت استخر شنا , ,
:: بازدید از این مطلب : 1591
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: